Naše Mysl je jako Vesmír. Je Nekonečná a vytváří Život! ♥


Forest silence mi propůjčuje tichá slova, která sem budu psát. Je to můj Svět, můj Odraz Sebe.

Duben 2015

Procházka hřbitovy ☠ ♱ ∞

25. dubna 2015 v 20:28 ☽☯ ForestLife ▽ ♋
Ahoj!♥
Dneska mám chuť popsat svůj páteční den, který jsem strávila po škole se svojí drahou spolužačkou.

Asi začnu tím, že v pátek, tedy včera jsem byla se spolužačkou po dlouhé době na procházce. Pátek končíme ve škole kolem 12 hodin, tak vždycky vymyslíme, kam bychom se rádi podívali po Praze a pak vyrazíme. Dlouhou dobu už jsem s ní nikde nebyla, tak jsem jí na fb napsala, jestli by neměla chuť si někam vyrazit a přece jsme jen milovnice hřbitovů, tak jsme se dohodli, že se znovu podíváme na Olšanské hřbitovy, které jsou krásné, tajemné, doslova hrobově tiché a hodně hrobek je ve stylu gotiky a mnoho náhrobků je vytesáno do podoby stromů, andělů, ale i dalších témat. Prostě nejlepší místo, kam zajít. Přijeli jsme na místo, prošli jsme bránou do jiného Světa a rovnou se naladili na tiché příběhy věčnosti. Procházíme se po okraji obrovského hřbitova a jelikož mám ve zvyku a dělá mi radost každého zdravit, tak po cestě hřbitovem jsme narazili na dvě staré dámy, které opečovávali urny svých blízkých a zapalovali svíčky a samozřejmě jak se na nás podívali, tak jsem se usmála a pozdravila je. Hezky se usmáli, pozdravili nás také, ještě nás dokonce nazvali děvčátky a začli si s námi krátce povídat. Přiznám, že bylo krásné a zvláštní, že cizí paní si začli s námi povídat. Bylo to takový upřímný, měla jsem chuť si s nimi povídat déle. Odcházíme a ještě se jednou podívám na ty zlaté tváře starých dam a cítím se příjemně.
Přecházíme silnici a vcházíme na další hřbitov. Plno dalších hrobů, zajímavé ale je, že tentokrát to nejsou hroby s českými jmény, ale s ruskými a dokonce tu jsou bílé hroby padlých vojáků. Prohlížíme si zvláštní kříže a nápisy v azbuce. Vidíme také pána tesat na náhrobek jméno. Uprostřed stromů a hrobů stojí kostel a tak si to míříme k němu. Vycházíme po schodech a vejdeme do jedné místnosti. Nějaký muž až s uctivou lehkostí otírá obraz Ježíše a já si všímám, že za obrazem je další muž, který má přehozený přes hlavu asi přikrývku, koberec nebo já nevím co :D a do jeho ucha šeptá nějaká zaklínadla nějaký kněz :D (chvilka srandy) . Nejvíc mě ale zaujme dívka, krásný obličej, zahalená v šátku, tichá, uzavřená, ale v očích vidím moudrost. Prohlížím si jí a přiřadila jsem si k ní slova Židovská ruska, nejspíš určitě věřící. Dívka pozdraví mojí kamarádku a ona opětuje pozdrav. Tak krásná dívka.
Odcházíme ze hřbitova a jdeme k poslednímu hřbitovu, který je židovský. Před hřbitovem nás zastaví pán a poprosí nás o dvacku. Stále poslouchám kecy, že co když si za to koupí chlast. Odpověď je jednoduchá. Dám mu peníze, které jsou rázem jeho a je na něm, co s nimi udělá. Já jsem mu dala šanci. Tedy podávám mu dvacku a pán udělá takové to znamení s rukama a pak ještě řekne, že vidí, že máme křížky a požehná nám slovy Bůh s vámi. Kamarádku to prej vyděsilo a dokonce mu řekla do obličeje Nashledanou. :D
Židovský hřbitov má také své kouzlo, ale už nejsme tak unešeni, jako po prohlídce těch dvou předtím. Musím ale říci, že hroby obsahují zajímavá jména. Jdeme uprostřed hřbitova po rovné cestě vysázené vysokými štíhlými stromy a pak se posadíme na lavičku a různě si povídáme, i jsme si na sebe lehli a odpočívali. Potom jsem se zvedla a na chvilku prováděla jogu. Ano, uprostřed hřbitova. Po nějaké hodince strávené u lavičky se zvedáme a odcházíme směrem k bráně, kterou jsme přišli. Bohužel jdu k bráně a vidím, že jsou zamčené. Jak vtipné. Kamarádka si všimne jedné krabičky, ve které jsou jarmulky, tak jsme si samozřejmě jednu vzali a všimli jsme si kanceláře, ve které pracovali nějaké ženy, tak jsme je poprosili o odemknutí brány.
Napojujeme se zpátky na hlučný svět plný dopravy a jdeme do metra. Zajímavé je, že i přesto, že hřbitovy jsou uprostřed Prahy, tak je tu ticho, jako kdyby bylo zvukotěsné a snažilo se nerušit klid a spánek mrtvých. Přijíždíme na Florenc a jdeme do Billy si koupit nějakou svačinu a dále do železářství, kde si kamarádka koupila rolničku. Jdeme zase do podzemí a metrem odjíždíme na Anděl, kde čekám na autobus, který mě odveze domů.



Olšanský hřbitov



Židovský hřbitov a zmíněné místo, po kterém jsme šli


Hřbitov s padlými vojáky a za tím hroby ruských lidí

A co vy? Máte rádi procházky hřbitovem a jakým? Máte nějaké zvláštní zážitky?
Prosím, podělte se ♥

Školní systém a školy ☠

2. dubna 2015 v 20:43 Pohledy a názory
Ahoj!!
Taky vám přijde, že dnešní školy nás učí něco, co nejspíš možná nikdy nebudeme potřebovat a neučí nás to, jak se připravit na Svět?
Vypíšu vám, co mě štve na školách.

Přijde mi, že školy manipulují dětmi a ničí jim kreativitu, neučí je dělat věci, tak, jak nejlépe umí. Neučí je vyjadřovat se sami a podle svých slov, ale většinou opakují věty ze sešitů. U mě to tak funguje. Dělají z nás loutky, které mají dáno, co si mají myslet a ne to, jak myslet.

Je jedno, jestli to chápeš, hlavně si to pamatuj. Taky se učíte učivo jenom proto, abyste napsali test na dobrou známku a potom to stejně zase zapomenete? Miluju jeden citát: Učit se něco na základě donucení stejně nikdy nezůstane dlouho na paměti.
Já mám naštěstí školu, která mi k něčemu bude a učíme se předměty, které mi budou k užitku do budoucnosti. Ale pak je tu chemie, kde se učíme vzorečky a různé rovnice, které mi budou stejně k ničemu.. hm.. i když.. nikdy nevíš..

Sedět 9 hodin ve škole? Je tohle zdravé?
Sedět 9 hodin ve škole, zavřený, bez sluníčka a čerstvého vzduchu a většinou třída prosmraděná, nejlépe pak deodoranty. Taky je vtipný, že když sedíš ve škole, tak je krásně a pak je víkend a stejně dřepíš doma kvůli dešti. To miluju. Klidně bych radši měla hodinu venku a dřepěla na trávě. Taky jsem četla, že člověk by měl sedět nejvíce 8? hodin, dýl už je to nezdravé. Taky nadměrné sezení způsobuje tloustnutí stehen a zadku. :)

Učitelé. Prostě někdo, kdo si myslí, že je vyšší nad námi. Neříkám, že jsou všichni takový, ale pár učitelů na škole máme. Miluju učitele, kteří se nepovyšují, ale jsme si rovni, bavíme se normálně i normálně s námi zacházejí a nemají problém nám něco vysvětlit. V poslední době jsem si začala stát za svým, ale ne zase křečovitě. Nebojím se učitelům říct svůj názor. Někteří učitelé bohužel berou názor jako kritiku a hned se s tebou začnou hádat o tom, jak si drzý. A nejlépe udělají, když ti za svůj názor dají test a ještě lépe celé třídě. Občas jsou i učitelé, které místo motivace vás sráží dolů a plní kecy, že maturitu neuděláte nebo, že se do dalšího ročníku nedostanete.

Známky nám nezaručí úspěch v Životě. Na co jsou známky? Vaše znalosti neurčují. Proč se trápit hodnocením, každý umí něco jiného. A už vůbec nechápu, k čemu jsou poznámky.

Dneska to funguje tak, že si děláme maturitu z hlavního důvodu, abychom nějakou měli. K čemu nám je? Maturita je k tomu, abychom si našli práci a přitom je mnoho lidí, kteří toho moc neumí. Ale co člověk, který nemá maturitu, ale něco umí? Ten už tak velkou šanci nemá.

A co jsem si tak všimla. Proč máme zakázáno jíst a pít ve třídě, čemu to uškodí? Jasně, řeknou si, že nebudeme stíhat psát poznámky. Ale tak prostě jídlo odložím, napíšu si poznámky a pak to dojím. Proč nám zakazují chodit na záchod? Není trochu blbý někomu zakazovat si dojít na toaletu, když potřebuju, tak si prostě dojdu, ne? Mít zakázané dělat přirozenou věc a ještě to v sobě zadržovat.

Přijde mi také, že ve škole ztrácíme své dětství a čas si ho užívat. Škola by se neměla ani spojovat se Vzděláním. To je úplně něco rozdílného.

Pro dnešek by to bylo všechno. Samozřejmě mám i pozitivní stránku ke školám, ale tady jsem chtěla vypsat tu špatnou, kterou vidím já. Je to asi hlavní, co mě trochu štve na školách.

Ráda bych i citovala z jednoho blogu, ale bohužel nevím, jaký to byl, takže pokud se v něm někdo najde, prosím o adresu, abych ho mohla přidat k tomuto úryvku.. :) :
,,Když jsou děti malé, je jim jedno, jestli to, co dělají, považují dospělí za správné, nebo ne. A teď nemluvím jen o zlobení či nadávání, ale i o dodržování nejrůznějších konvencí. Třeba když dítě kreslí. Když předškolní děti kreslí například strom, je klidně možné, že nakreslí vánoční stromeček, nebo koště s jablky. Každý strom je úplně jiný. Ale starší děti už prý kreslí všechny stromy víceméně podobně - pravděpodobně kmen a koruna, nejspíš listnatá. Je to, jako kdybychom s přibývajícím věkem přicházeli o nápady. Ve skutečnosti se spíš ale snažíme naučit přesně všechno, co nám říkají, abychom nebyli potrestáni - pokáráním nebo špatnou známkou. I když můžeme nakresli úplně jakýkoli strom, je nejjistější nakreslit právě ten nejtypičtější. A tohle si možná při tom ani nemusíme uvědomovat - protože už to máme v podvědomí.''


Jaký máte vy pohled na školy a školní systém?


Citáty:
Od malička nás učí chodit a mluvit, pak sedíme a držíme hubu.
Život je školou Života.
Každý den pozoruji, jak mládež trpí tím, že neexistují školy, v nichž by se učila žít s lidmi a se světem.
Učíme se pro Život, ne pro Školu.
Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje.
Nikdy jsem nedopustil, aby škola stála v cestě mému vzdělání.
Praxe je nejlepší učitelka.
Nejlepší část vzdělání je ta, kterou člověk získal sám.
Školy nejsou místa, kde se nabývá vzdělání, ale kde se dostávají vysvědčení, která jsou nutná k tomu, aby žák dostal existenci.
Lidi je třeba učit, jak mají myslet, a ne to, co si mají myslet.

Video, kterým jsem se trochu inspirovala: https://www.youtube.com/watch?v=m_HLyx8L-ZI